jueves, 5 de junio de 2014

La meva experiència amb el català

La meva experiència al arribar a Catalunya ha estat molt més bona del que en veritat m’esperava. Aprendre català no m’ha costat gaire perquè des d’abans de sortir del meu país he començat motu propio a estudiar català per internet cercant moltes webs, però trobava poca informació, la veritat. Malgrat això, quan vaig arribar ja em sabia els nombres, els dies de la setmana, els mesos... i com mantenir una bona conversa. Una vegada vaig començar les classes a l’institut, ja entenia una mica més que un que arriba sense cap nivell de català. Vaig començar l’aula d’acollida i em va agradar moltíssim el català. Vaig posar molt de la meva part per aprendre ràpid aquesta llengua i, la veritat, quan portava sis mesos ja el parlava força bé en comparació amb d’altres persones que portaven més temps que jo a Catalunya. Ara, porto ja 21 mesos a Catalunya i el meu català es força bo. Hi ha gent que porta més anys que jo i el seu català es pitjor que el meu. Jo penso que el català es pot aprendre molt ràpid si t’agrada parlar-lo, i si el que vols es parlar-lo bé, has de posar molt de la teva part per portar un bon nivell de català amb poc temps. Si no t’agrada pensa que no li posares ganes i no faràs el esforç que necessites. Andrés Barrios amb la col·laboració d'Anna García.

No hay comentarios:

Publicar un comentario